Saturday, September 28, 2013

Malam Berinai Kami

Punyelah lame makan mase nak pilih-pilih gambar kan. Baru hari ni sempat nk update pasal cerita kawen yang dah hampir 2 tahun berlalu.. itupun sebab busan-busan dok kampung tak ke mane-mane lagi, maklumlaaa icik abam kan pegi Ledang..huhuhu..rindu kat icik abam. So tetibe teringat.. ohmaii.. rupenye aku masih tak letak gambar-gambar malam berinai dan majlis bersanding kat Melaka. Kuang3

Memandangkan ini gambar lame-lame dan menjadi kenangan terindah aku dan icik abam, aku nekad sungguh-sungguh nak jugak update dalam blog. Biau laa orang nak kate basi ke ape.. hahaha

Cekidauttt~
 Memandangkan gambar-gambar ni dah lame, nak story panjang-panjang pun tak bape nak ingat. Jadi, aku cerita mane yang aku ingat ajelaaa ye. ^^

Kalau korang nengok gambar icik abam yang dah macam Hang Tuah ni, ni sebenarnye icik abam masih ade kat Homestay, dah ciap-ciap dah pun tu, siap sedia nak pegi umah pengantin perempuan, untuk majlis malam berinai ^^
Haa, yang ini konpem tengah bz bbm aku. Sebab seingat aku time kami nak bersanding untuk malam berinai tu lepas je nikah terus hujan. Agak lebat jugaklaaa. Memandangkan icik abam dan rombongan lelaki bersiap-siap di homestay, tu yang masing-masing membuat report. Ingat dah tak dapat nak berarak dah malam tu, terus naik pelamin je. Tapi Alhamdulillah, selesai je aku bersiap kat rumah, dan rombongan lelaki dah sampai kat rumah terus hujan berhenti. Alhamdulillah, dapat jugaklah kami berarak malam tu, cume bunga api je tade, time hujan katekan ^^ 

 Okee, siyes berat ye atas kepale aku tu.. hahahha
Seterusnya aku tunjukkan gambar bersanding di siang hari tu pulak ye
Tu sempat lagi kak andam betul-betulkan mane yang tak betul kat icik abam tu sebelum nak berarak di rumah pengantin perempuan ^^
Haa gambar ni rombongan pengantin lelaki dah start berarak ke rumah pengantin perempuan ^^
Amboiii segaknye..laki sapelaa kan..hehehhe
Haa yang ni kemain cun le pulak..bini sapelaa kan..hahhaha..comel-comel anak sedare makngah jadi flower girls aritu ^^
Seterusnya korang layan jelaa gambar-gambar berikut..

 Okee, yang ni aksi minta tol ^^
Bergambar dengan rombongan pengantin lelaki

Sape yang terlepas pandang entri-entri yang lepas, boleh klik link-link di bawah

[Catatan : Pasni gambar persalinan lak]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Terima kasih sebab sudi bace. Suka bace ni?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...