Saturday, April 09, 2016

Ambil Angin Malam Hari Pertama Di Chinatown Singapore

kami check in hotel agak lewat malam tu, yelaa masuk masuk singapore terus berjalan kat Orchard, pastu dah lewat malam baru nak ke Chinatown ni, mrt pun cam dah tade, tapi nasib baik ade bus, bus yang berhenti berhenti tu.. tupun rasenye bus yang last trip punye yang kami naik malam tu. Dengan tade duit keciknye pakai naik je bus memang macam haru sikitlaa malam tu, tapi nasib baik ade foreigner dalam bus tu yang tolong kami tukar duit syiling nak buat bayar tambang bus.. hehehe so pasni kalau korang nak naik bus awam korang kena sediakan duit syiling secukupnye ye, yelaa macam kite nak naik bus kat negara kite ni gaklaa, sekarang mane ade gune kondaktor bus lagi, so bile naik bus tu, masukkan duit tiket secukupnye.. Dah lame tak naik bus awam macamtulaa kannn hehehe


kalau ikutkan badan dan kaki memang dah letih sesangat dah malam tu, tinggal tak mampu nak pengsan je lagi.. hahahaha maklumlaa puas berjalan merayap mencari tempat nak tidur malam tu, konon nak cari hotel yang lebih murah supaya bajet kami tadelaa terlebih sangat untuk trip kalini, tapi dah letih nak taknak kaut ajelaa ape yang ade.. kang cari lagi, jalan lagi, bila nak tidurnye kannn... hehehe


agak agak duit kami cukup so check in je hotel terus, dah tak sabar nak rehatkan badan dan kaki, badan pun dah melekit lekit berjalan kaki tadi, tapi siyeslaa dah taubat dah aku, pasni tak maulaa main terjah terjah gini, sebab aku ni bukan orang yang boleh lasak lasak sekarang ni, kalau ikut icik abam memang boleh aje dicampak kat mane mane.. lainlaa kalau dah pernah kesini, so boleh je straight ke mane kite nak dah tahu.. ni bile dah pakai terjah macam ni nampaknye kenala survey dan cari cari tempat yang nak dituju.. hehehe


kalau ikutkan icik abam malam tu die nak aje mengajak aku explore lagi tempat tempat yang menarik yang ade berhampiran hotel kami tu, tapi aku lak yang tak larat. nak bagi die merayap sensorang pun cam risau pulakk, so malam tu aku suruh die rehat je kat hotel, simpan tenaga nak merayap keesokkan harinye pulakk.. hehehe


kat Chinatown ni banyak aje tempat bersejarah dan tempat membeli belah yang murah, dulu pernah pergi sekali masa study trip time degree dulu, so mane mane tempat yang pernah pergi tu sekarang ingat ingat lupa ajelaa keadaannye. huhuhu


bagi aku jenjalan malam kat kawasan hotel ni pun dah best dahhh, nampak meriah dan ramai orang aje walaupun dah tengah malam. kalau tak silap aku time ni dah pukul 12 tengah malam dahhh.. angin pulak kuat kat sini, so memang berterbangan aje tudung aku malam tu. dah letih berjalan, dengan peluh peluh bagai dapat angin malam yang kenyang macam ni sonok sangattt, time tu jugaklaa mata dah kuyu kuyu macam rasa katil dah memanggil manggil kann hehhe.. mata aku ni mane boleh tidur lewat sikit, tak sporting langsung, so agak agak dah tak mampu nak menaham mata aku ajak icik abam balik hotel, tunggu esok pagi baru jalan puas puas... malam tu kami dah decide nak check out awal esok tu, boleh pegi dua tiga tempat lagi sebelum balik.. hehehe



Salam Perkenalan,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...