Wednesday, June 10, 2015

Masjid Kristal Kuala Terengganu

Dari Kuantan kami gune waze aje untuk ke Masjid Kristal ni. Memang dulu aku pernah sampai sini tapi bukan tahu jalan pun. Pastu icik abam lak ni baru pestaim nak sampai Terengganu so memang 100% jalan gune waze aje. Nasib baiklaa waze baik baik aje. Di bantainye ke tempat lain alamatnyeee sesatlaa kami. Kenape aku cakap camtu, sebab kami ni pernah kene tipu dengan waze. Hihihi
Okee kite tinggalkan cerita pasal waze, meh aku cerita pasal kami kat Masjid Kristal. Selesai solat zuhur kat situ tup tup terserempak dengan abang sepupu aku dengan family die. Dorang pun rupenye dari Kuantan jalan jalan ke KT. 
Eh choppp... saje nak bagitahu.. bilaa aku nengok abang sepupu aku ni, siyes aku teringat arwah ayah aku. Al Fatihah untuk arwah ayah. Abang Aim ni betul betul mirip arwah ayah. Cara cakap pun dah macam arwah ayah aku nengoknye. Maklumlaa dorang adik beradik aje anak buah arwah ayah aku yang ade. Mase ayah masih hidup pun dorang adik beradik ni je yang rapat dengan arwah ayah. 
Dah jumpe sedare, orang kampung lak tu opkoslaa ngajak berselfie kannn. Buat kenang kenangan. Memang selalu jumpe kat kampung tapi ni kat KT kot. Alang alang dah jumpe tu kan.. hihi
Sebelum balik kami bergambar berdua pulak. Cuace memang panas time ni tapi nak bergambar punye pasal, sanggup berjemur hehehe.

Sampai sekarang tangan aku dengan icik abam berbelang sebab pakai jam hasil berjemur di Terengganu. Hahahha
Ni pulak di pintu gerbang menuju ke Masjid Kristal. Tapi kami amek time dah nak balikkk. ✌
Seterusnye korang cekidaut ajelaaa gambar gambar di Masjid Kristal ni.
Gambar dalam ni pulak icik abam yang snap. Sempat lagikannn hehhe


Cantik dan bersih je kan perkarangan masjid ni. 
Dari kawasan masjid ni bole nampak bot bot lalu. 
Penuh ayat ayat suci kat atas tu

Lame gak kami abeskan mase kat Masjid Kristal ni. Yelaa tadi cam dah jalan jauh pastu cuace lak panas so sambil solat zuhur kat situ sambil rest jap. Tak larat cuaxe panas sangattt hukhuk
Agak agak dah hilang letih sikit kami sambung berjalan ke Pasar Payang. Beli ole ole siap siap untuk family dan family in law kat kampung.

Kononnye dah berjalan jalan kat KT ni dah tak datang lagi dahhh. Tu yang pulun beli siap siap tu, sebab esoknye nak pergi Kertih, kenduri kawen. Pasal kenduri kawen ni aku dah update. So jenguk jenguklaa untuk nengok gambar kami bersama pengantin! Hihi



Salam Perkenalan,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...