Monday, February 02, 2015

LizNir 3rd Anniversary Dinner 2014 | Atmosphere 360

Okee sebelum korang bace entri ni, nak terangkan dulu yang ini cerita hujung tahun lepas, memandangkan icik abam baru je selesai job kat KL Tower aritu so baru teringat sebenarnye banyak lagi cerita yang tak diupdate, tak tahulaa nape malas sangat nak update bile dah masuk tahun baru ni. Biasanya kalau tahun baru ni semangat tu lebih laa sikitkan, tapi terbalik pulak. huhuhu


Nak cerita balik pun cam dah lupe aje, tapi takpelaa memandangkan aku ni memang suke update cerita yang nak basi, harap harap sambil menaip ni sambil teringat laa ape yang nak dikaranggg. Selalu tu gambar je lebihkan, so kali ni nak trylaa same rata kan gambar dengan bebelan, baru korang korang tak bosan nak jenguk blog ni kan hahahha, sambil tu aku pupuk minat korang untuk membaca sikit, hihii padahal diri sendiri ni je yang malas nak membace, lagi lagi kalau dok terjah blog orang tu, suke nengok gambar aje, tu yang blog sendiri penuh dengan gambar je. Sampai muak gaklaa korang nengok kan. Cume aku tak nampak lagi ade yang muntah hijau bile nengok gambar aku yang berlambak lambak mengalahkan photo album ni. Hahaha! 


Okee okee berbalik pada tajuk entri ni, nak cerita panjang panjang, dah macam nak merapu le pulak ayat aku ni kan. hihihi Alhamdulillah, 23 haribulan Disember 2014 aritu genap usia perkahwinan kami 3 tahun. So macam biasa icik abam ade aje surprise yang nak dibuatnye. Icik abam ni memang tak pernah gagal lagi untuk buat aku gemok. Kalau gagal tadelaa aku makin gemok, bulattt macam doraemon kan! T_T


Tahun lepas kami sambut Anniversary Dinner kami kat Flora Cafe, tempat yang sangat cantik, aku memang tak pernah pergi tempat tu sebelum tu, so bila icik abam bawak kesitu rase kemain berbunga bunga hati ni macam penuhnya bunga kat kedai tu. Tapi siyes weii, makin cantik aku nengok deko Flora Cafe ni skang, nengok ramai gaklaa member member yang aku kenal dah try makan kat situ. Situ memang sesuai untuk pasangan bercinta termasuk suami isteri sebab tempatnye kan sweet!


Macam tahun lepas setiap kali nak sambut anniversary icik abam akan amek aku kat opis macam biasa lepas waktu keje tu, pastu balik rumah suruh aku bersiap siap pakai baju cantik cantik, tapi ke mane nak dibawaknye mesti die akan rahsiakan dari aku. Alaa tapi dah namepun laki kite kan, kadang kadang tu setiap tindak tanduk die tu kite dah leh bace, dah boleh agak dah mane nak dibawak hihihi


Aku dah berteka teki dah dengan icik abam, aku tahu naulaa die kalau tak bawak ke tempat yang aku suke memang tak sah, tahu sangat bini die ni suke nengok lampu, suke nengok cahaya cahaya di waktu malam, so dibawaklaa bininye ni ke Restoren berputar kat KL Tower ni. Siyesss tersengih panjang aku malam tu. Thanks icik abam, setiap kali anniversary atau besday aku mesti ade aje surprise untuk celebrate bersama. Tapi bini die ni takde lak mampu buat gitu. huhuhu Tetibe rase sebak lak bila pikirkan balik pengorbanan dan jasa icik abam ni. Cewahhh okee okee dah hampir merapu ni.. :p


Macam biasalaa bini icik abam ni kan memang kaki berposing, so sambil tunggu turn nak naik kat atas tu opkoslaa berposing kat bawah dulu. Pestaim nak merase dinner kat restoren mewah katekan. Icik abam pun sebenarnye pestaim jejakkan kaki kat KL Tower ni, aku paling koman pun pernah gakla dulu mase sekolah sekolah naik KL Tower ni, tapi icik abam tak pernah langsung katenye, so alang alang aku ni suke nengok lampu, nak cari tempat dinner yang special tu yang die bawak tempat die sendiri pun tak pernah pergi tu.. Baru laa bermakna kan, pergi dengan orang yang tersayang, pestaim lak tu.. suwitlaa kirenye tu kan. hihihi


Bile dapat pergi tempat yang tak pernah pergi tu rasa seronok memang laa ada, tapi... kadang kadang rase membazir pun ade. Kalau ikut aku memang taklaa nak bagi icik abam bawak aku kat sini, yelaa tempat eksklusif, tempat mahal... tapi memandangkan die aje yang plan sendiri nak celebrate anniversary kami tanpa inform aku so aku ikut jelaa. Appreciate ape orang dah buat tapi dalam mase yang same rase bersalah gaklaa kite tak mampu buat gituuuuu. Setahun sekali bolehlaa, kalau nak selalu memang taklaaa kan huhuhu


Sebelum dinner kite pose aksi yang paling romantik sekali. Yelaa entah bile lagi dapat dinner kat sini kan, so kite pose melampau sikit. Harap jangan ade yang mengata. Tutup mate takpe. hihihi


Icik abam booking table pukul9 malam, so sambil nak tunggu seat kteorang tu sempatlaa bergambar camni. Die nak booking awal tapi dah fully booked lak kalau awal lagi tu so untuk dinner malam tu lewatlaa sikit makan.  ^^


Dah dapat table teruslaa duduk dan amek makanan, sementara tunggu icik abam amek makanan kite berselfie dulu. ^^


Table kami tepi tingkap, sambil makan sambil nengok lampu. Suke sangat nengok lampu kan, so makan puas puas sambil nengok lampu tu kan hihihi


Kalau ikutkan sebelum kami naik ke restoren, dorang akan bawak kami jenjalan kat KL Tower dulu untuk nengok permandangan di waktu malam di KL, tapi memandangkan kami makan pun cam dah lewat, so perut icik abam dah berkeroncong so kami terus naik ke restoren je, tak singgah mane mane pun. Lagi pun dari table pun boleh nengok pemandangan icik abam kate, restoren tu kan berputar 360


Makanan kat sini dorang sediakan gune buffet je, cume air laa korang kene order. Kalau makanan tu macam macam jenis makanan ade, semua sedap bagi aku, dari main course ke dessert semua dorang sediakan, tapi malam tu aku tadelaa makan kesemuanye, makan mane yang mampu je, tak dapat nak melantak semua. Aku banyak repeat makanan yang aku rase tak boleh stop makan je macam salmon, tapi tadelaa makan salmon yang mentah mentah... aku amek salmon yang dorang dah masak. Aku memang hantu salmon tapi kalau yang tak masak tu takdelaa hantu sangat.. huhuhu


Untuk makanan yang ade kat restoren berputar ni aku bagi 5 bintang!!! Makanan dan tempat yang sangat eksklusif. Memang sesuai untuk romantik dinner bersama orang yang tersayang ^^

Rating : ★ ★  ★ 


Adeh, rase dah panjang dah bercerita, tapi gambar banyak lagi nak ditepek kat dalam blog ni. Kalau tak tepek rase sayang lak, sebab aku ni kalau mase busan busan memang suke usha gambar gambar dalam blog sendiri. Poyo kannnn hahahha. Seterusnya korang cekidaut jelaa gambar kami malam tu, biar gambar yang menceritakan segalanyaaaa ^^






 Dah 1st round makan, rest dengan berselfie lak ^^


Dah abes makan ingat tade surprise lagi, tup tup ade lak kek anniversary ni. Tq icik abam. Memang tak pernah gagal buat kejutan dihari hari bahagia kami ^^


Dah banyak dessert yang disediakan tambah lak dengan kek ni, memang tak terabes makan :p


Mase untuk tiup lilin, sambil tiup lilin sambil berdoa semoga hubungan kami ni sentiasa bahagia hingga ke syurga. aminnn Insya Allah



Alhamdulillah dah 3 tahun kami jadi suami isteri. Siyes kami bahagia walaupun belum ade rezeki anak


Ni antara makanan yang sempat aku snap gambarnye. Eh terliur lak nengok brokoli dan salmon dalam pinggan ni!!!


Ni pose yang sempat dirakam oleh staff Atmosphere




 Memang cantik KL bila waktu malam


Sambil makan sambil dihiburkan


Ni video pendek yang icik abam sempat rakam sebelum kami balik


Dah nak balik bergambar depan kedai. Cet.. depan kedai apenye.. depan restoren laaa.. tulaa terbawak bawak kekampungan aku tukan.. yelaa orang kampung katekan.. pergi tempat mewah mane pun muke kampung tu tetap ade.. hihihi


Dah turun bawah pun bergambar lagi kat background yang cantik ni. Mase datang tadi ade cameramen yang akan amek kan gambar, tapi kalau nak gambar tu kenelaa beli. Kalau tak silap sekeping besar sekeping kecik dalam RM150 kot. Kalau tak silaplaa dah lupe lak hihihi


Okee goodbye KL Tower!!! So pasni kalau nampak KL Tower mesti teringat salmon yang sedap tu, yang penting teringat pose romantic sambut anniversary ketiga kat sini.. hihihi


Okee ade yang bertanye pasal harge nak makan kat sini, so ni aku tepek resit yang aku curik dari dalam kocek suar icik abam. kalau ikutkan die nak rahsiakan amount yang die kene bayar kat aku ni. Tapi aku nak tahu gak, so kenala bijak mencari hehehe


Ice lemon tea je dah 16 hengget! so memang taklaa pasni aku nak bagi icik abam perabih duit makan tempat mahal mahal camni. huhuhu



Salam Perkenalan,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...