Thursday, February 07, 2013

Ber'Caving' di Gua Tempurung | Part 1

Okeh, ini kisah hujung minggu yang lepas, dalam demam-demam tu jadi gak aku bercaving kat Gua Tempurung. Aktiviti ni dianjurkan oleh kelab kembara company icik abam. Alang-alang boleh bawak "orang luar" makanya, aku ngan adik icik abam pun join la sekali. ekekeke
Ni adik icik abam. Last minit die nak ikut, tu yang tak pat nak pakai t-shirt same. 

Dah lame sangat pun aku tak buat aktiviti lasak cmni. Dari lepas abes degree sampai ni haa da kawen, rasenye takde aktiviti" sihat" yang aku lakukan. Cume aktviti makan-makan penuhlah kan.. Haishhh..

Jom cekidaut gambar-gambar sekitar Gua Tempurung
 Kaunter tiket ade 2. kat atas ngan kat bawah, tapi time kami pergi tu, kaunter yang kat bawah tu je yang bukak
  Ini pintu masuk untuk masuk ke Gua Tempurung.
 Untuk info boleh bace ni. Saje aku amek gambar sebab akau nak bace.. ^^
Kami start berkumpul kat Gua Tempurung tu dari pukul 8.30 pagi. Jumlah ahli team kami pada hari tu adalah 43 orang.. [rasenyelah]. Kesemua kami di bawah jagaan seorang "guider" yang sama. So segala arahan yang die cakap kami kene ikut sepanjang dalam gua tu.

Kire kalau die suruh merangkak, kami kene merangkak, dan kalau die suruh kami buat terjun bebas dalam tu kami kene buat jugaklah. okeh, untuk semua tu memang kami kene buat time dalam gua tu! sangat mencabar! tapi bestttt! ^^

Kami amek pakej Grand Tour. Bayaran seorang kalau tak silap RM22.00 kot.. Untuk dapatkan sijil tambah RM5.00! ^^
 Ape-apepun sebelum masuk gua haruslah briefing dulu kan. 
 Dah briefing ape lagi boleh pose-pose sebelum muke penuh dengan peluh kan
 Sebahagian ahli yang ada
Tuan tanah pun konpem lah nak pose jugak. Dah ready nak masuk gua dah time ni.

[Catatan : bersambung.]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Terima kasih sebab sudi bace. Suka bace ni?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...