Monday, April 04, 2016

Last Day Di Bali Jugakk, Tapi Ini Untuk 1st Trip Kami Di Bali

Laa belek punye belek dalam draft ni ade lagi rupenye story pasal cerita kami di Bali mase pestaim pergi tu.. tulaa lambat nau upload cerita, sampai nak update pun dah bercelaru dengan cerita second trip kami di Bali ni...

tapi memandangkan ini semua adalah kenangan terindah bagi kami, so tetap nak upload walaupun dah berkurun lame dah ceritanye.. hehhe

pagi tu kami breakfast dulu.... dah kenyang baru buat aktiviti sendiri.. jenjalan di sekitar hotel je..

sambil tu rehat rehat amek angin pagi kat swimming pool japp..

lastday kami memang tade aktiviti pape.. so tu yang boleh buat aktiviti sendiri tu..

dah ronda kat swimming pool dekat dengan restoren tempat kami breakfast, kami naik ke rooftop amek gambar kat swimming pool atas tu pulakk. time ni tak sempat pun nak swimming kat sini. sebab aktiviti kami tersangatlaa padat.. so lastday ni je yang ade mase sikit tu round round kat dalam kawasan hotel ni..

hotel kami memang sebelah aje dengan pantai jimbaran ni, so pagi tu jalan jalan tepi pantai sekali

ukir sikit kenangan kat sini.. hehehe

dah puas jenjalan kat tepi pantai ngan dalam hotel, kami siap siap untuk check out..

shuttle dah ready nak bawak kami turunnnn

berbeza keadaan hotel kami yang ni dengan yang second trip tu, sebab bila nak ke bilik kami kena naik shuttle ni, dorang akan sediakan kat bawah. sebab kalau kami nak tunggu supir, supir hanya boleh tunggu dibawah aje, tak dibenarkan masuk sampai ke atas, so kenala naik shuttle ni.. memang dorang ade 24jam..

tak jauh mane pun bagi aku, tapi disebabkan layanan dorang terlalu bagus, tu yang berlemak kami sampai tak boleh nak berjalan sikit.. hehehe

tengah tunggu supir amek kami nak hantar ke airport.. kalini kemain banyak kami shopping.. maklumlaa pestaim pegi bali, so tak tahu ade rezeki datang lagi.. tu yang pulun membeli kemain tu.. hehhe

ni antara barangan yang sempat dirembat...

ni dah dalam kereta otw nak ke airport.. dah nak balik pun sempat lagi nak nengok nengok map bali icik abam ni oii.. hihihi

Seat belakang sekali memang penuh dengan barang aje. nasib baik kami naik mpv, so banyak sikit ruanggg...

sebelum sampai airport singgah kat sini dulu, mase awal awal sampai memang pak ketut dah bagitahu akan bawak kami kesini untuk bergambar...

sebab ni adalah salah satu tugu pahlawan dorang. so kalau datang bali kena bergambar kat sini pak ketut kate.. hehehe

so dah bergambar kami teruskan perjalanan ke airport...

sampai dah airport.. tamatlaa sudah tugas dorang bersama kami untuk 4 hari tu... rase macam taknak balik je time ni.. maklumlaa layanan macam raje je kat sini kannn hehehe

check in luggage dulu...

so ni berat luggage kami mase balik.. datang bawak dua beg aje, balik dah sampai empat beg dahhh hehehe

Sempat lagi tukar duit kat sini..

tak jauh beza pun harga tukar duit kat airport sini.. tapi lagi untung adelaa aku rase..

so bergambar dulu sebelum masukkk...

masa kami balik ni, duti airpot kene bayar dalam Rp200k camtu untuk soranggg, tapi yang next punye trip dah takyah nak sediakan Rp200k ni lagi...

kapal terbang kami dah ready.. so amek gambar dulu...

mase balik tak dapat nak nengok pemandangan luar dari dalam kapal terbang sebab dah malam..

tapi sebelum nak tunggu gelap tu ade gaklaa amek gambar luar..

time ni nengok matahari terbenam dari dalam kapal terbang aje.. ya Allah, sungguh cantikk..

mase ni terang lagi dalam kapal terbang sebab makanan nak diserve..

malam tu kami makan ni aje, dah sampai KL tapau lain lakk

dah masuk nak keluar pulak, so icik abam nak ke toilet...

icik abam pergi toilet dalam kapal terbang, so aku suruh die snap ape yang patut.. tak patut takyah.. yelaa aku mane penah guna toilet dalam kapal terbang ni, tu yang jakun nak nengok toilet dalam tu..

so nidiaa keadaan dalam toilet kapal terbanggg

Alhamdulillah selamat mendarat kat KLIA dalam pukul 9 lebih macamtu...

tamatlaa sudah percutian kami.. hehehe

mane yang berhajat nak ke Bali, boleh hire pak ketut ni, memang recommended!