Friday, April 17, 2015

Ana Ikan Bakar Petai, Tanjung Lumpur Kuantan

Okee ni kisah malam tadi, untuk malam pertama dinner kat Kuantan ni, opkos cari tempat makan yang best yang orang dok sebut sebut kat Kuantan ni, memandangkan ramai yang suggest kat Ana Ikan Bakar Petai ni, so kami pun trylaaa, icik abam order tiga lauk, sotong goreng tepung, tu permintaan sang isteri, pastu lala masak pedas dan ikan merah sweet sour! Perghhh, siyes mencekik tahap dewa kami berdua malam tadi. Ingat sikitlaa yang diordernye, sekali haa amek kau, ni hidangan untuk kami berdua makan. Memang meratah lauk je aku malam tadi, nasi tak luak pun. hahaha
Dengan tiga lauk ni aku dah rase banyak nau dah die order, tupun ade hati lagi nak amek udang, tapi nasib baiklaa udang dah kehabisan. Ohnooo kalau camni selalu memang mengundang kegemokan sungguh ni. Dahlaa gemok dah sebati dengan badan kami berdua ni.. hihihi

Tapi apepun orang kate, tak baik membazir kann, so kenelaa ngadap sampai licin, tu yang tak sedar diri yang aku ni tak boleh makan seafood sebab kulit alergik tak baik lagi.. hahahha memang terbaik sungguh, ubat pulak tak bawak, padan muke sendiriiii! :p
Sebelum nak balik opkos bergambar depan restoren Ana Ikan Bakar Petai ni sikit untuk kenangan, pasni entah bile lagi nak datang kannn.. Dah datang malam, so tak sempat nak bergambar kat pantai sebab dah gelap.. restoren ni berhadapan dengan pantai kalau korang nak tahu.

Dah kenyang dah bayar so boleh balik hotel, tidorrrr Zzzzzz! so harini kegemokkan semakin bermaharajalela, so kot kot pasni korang nampak aku berselfie jangan komen cakap aku gemokkk! hahahha

Untuk taste makanan kat sini aku rase not bad, tapi mungkin ade lagi tempat yang lagi best kot untuk di"try" pasni, harga pun boleh tahan, mungkin sebab dah musim GST kot. Sebab total kami makan RM81.00.. Untuk korang tak tahulaa mahal ke murahh.. ^^
Rating : ★ ★  ★ ☆



Salam Perkenalan,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...