Friday, February 08, 2013

Ber'Caving' di Gua Tempurung | Part 2

Okeh, untuk Part 2 ni aku nak tunjukkan gambar-gambar kami time dalam gua.

Rasenye, seumur idup aku, ni kali ke-2 aku masuk gua. Pertama kali dulu aku masuk gua kat kelantan, time tu aku ikut program kadet remaja sekolah. Dulu mase zaman xsemput mmg nikmat rasenye dapat lakukan aktiviti cmni. tapi skang, dengan faktor umur semua, 5 jam berada kat dalam gua tu memang amat memenatkan. Dan sampai sekarang demam tak mau baik-baik lagi ni.. hukhuk
kami start masuk gua dari pukul 10.15 pagi dan berakhir pukul 3.15 petang. Kira hampir 5 jam kami menghabeskan mase kat dalam gua. Kalau ikut jadual cume makan mase 3 jam aje, tapi disebabkan kami team yang besar tu yang lambat sket habes tu.. ^^
Keadaan dalam gua memang gelap. Di awal jam pertama, cabaran kami adalah kene panjat tangga. Ohk bab panjat tangga ni memang sgt meletihkan bagi aku.
 ade beberapa kawasan je yang terang. So touch light memang kene sentiase standby
  Ni antara keadaan dalam gua yang berjaya icik abam amek. 

Ni kami rehat sekejap, sambil menunggu ahli yang lain sampai di tempat yang sama
 Time ni dah letih dah. tapi nak amek gambar punye pasal, kene lah senyum n peace yoo!
Okeh, time ni kami baru lepas satu part yang palem sukar bagi aku. time ni kene merangkak dan memanjat. Memang menguji kekuatan tangan dan kaki time ni.. hhuhuhu
Okeh ni start dah boleh men air
Ni sampai ke luar dah... Tapiii, belum abes lagi ye dan ini jugak bukan tempat permulaan kami.. pasni kami kene berpatah balik tapi ikut laluan lain dan perlu lakukan "slide" 9m..

Cabaran lepas ni lagi taf dan bestt! ^^
 [Catatan : bersambung.]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Terima kasih sebab sudi bace. Suka bace ni?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...